პროექტზე დაფუძნებული სწავლება
- ყოვლისმომცველი სწავლების მეთოდია, რომელიც საშუალებას იძლევა მოვახდინოდ სასწავლო პროცესის ინდივიდუალიზაცია, საშუალებას აძლევს მოსწავლეს გამოავლინოს დამოუკიდებლობა დაგეგმვაში, ორგანიზაციაში და საკუთარ საქმიანობას კონტროლი გაუწიოს.
21-ე საუკუნის უნარების ასპექტში ელექტრონულ პროექტზე დაფუძნებული სწავლება წარმოადგენს უფრო მეტს ვიდრე საიტების წვევა ან ინტერნეტში საძიებო დავალების შესრულება. ამ ტიპის პროექტი მოსწავლეებისაგან მოითხოვს ტექნოლოგიების გამოყენებას მრავალმნიშვნელოვანი მიმართულებებით, რომლებიც დაეხმარებიან მათ გამოიძიონ, ითანამშრომლონ, გაანალიზონ, შეაჯამონ და წარმოადგინონ თავისი ცოდნა. როდესაც ტექნოლოგია სრულად გამსჭვალავს პოექტს, უფრო შესაბამის პედაგოგიურ ტერმინად მიიჩნევა ინფორმაციული პროექტის სწავლება, რომელიც ასახავს აქცენტს ტექნოლოგიური ინსტრუმენტები/უნარების და აკადემიურ შინაარსზე. ელექტრონული პროეექტების მეთოდი ეხმარება მასწავლებელს შექმნას მაღალი საშემსრულებლო უნარის მქონე კლასი, რომელშიც მასწავლებელი და მოსწავლეები აყალიბებენ ძლიერ სასწავლო გარემოს (მაგ.The PROMOTE Georgia Project).
პროექტის მიზანი
წარმოდგენილი პროექტის მიზანია მოსწავლეებში ინგლისური ენის პრაქტიკული გამოყენების, მასზე პროექტის განხორციელების, და ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების სასწავლო საქმიანობის ხელშეწყობის მიზნით გამოყენების უნარების (ისტ-ის მეშვეობით ინფორმაციული და სასწავლო მასალების მოძიება, ტექსტის შექმნა, მასალის დამუშავება, ა.შ.) განვითარება, განმტკიცება. (ესგ, უცხ.დ. IV. 21, მიმართულება:მედიაცია და უცხ.დ.IV.22. მიმართულება:სწავლის სწავლა)
მიზანი არის რეალური ცხოვრებისეული შინაარსის და ტექნოლოგიის შეხვედრა და სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული შედეგების მიღწევა კვლევაზე დაფუძნებული მიდგომის მეშვეობით. პროექტზე დაფუძნებული სწავლება არის მიდგომა, რომელიც შექმნილია რომ წაახლისოს მოსწავლეების ჩამოყალიბება დამოუკიდებელ მშრომელებად, კრიტიკულ მოაზროვნეებად, და უწყვეტ მოსწავლეებად.
პროექტზე დაფუძნებული სწავლება საშუალებას აძლევს მოსწავლეებს დამოუკიდებლად შეარჩიონ თემები, ინფორმაციის წყაროები, აირჩიონ მუშაობის მეთოდები და შედეგების პრეზენტაციის ფორმები. პროექტების მეთოდი საშუალებას ინდივიდუალური მუშაობა თემის რომ არის ყველაზე ინტერესი თითოეულ მონაწილეს, რომელსაც რა თქმა ზრდას იწვევს საქმიანობის მოტივირებული სტუდენტი. მან ირჩევს ობიექტი კვლევის, გადაწყვეტს თავისთვის: ლიმიტი სახელმძღვანელო ინგლისურ ენაზე (მხოლოდ ამით რეგულარული exercise), ან კითხულობს მეტი წიგნი გათვალისწინებული სასკოლო პროგრამა. ხშირად, თუმცა, ბიჭებს გამოიყურებოდეს დამატებითი ინფორმაციის წყაროები (ლიტერატურა, ენციკლოპედია), ანალიზი, შედარების, ტოვებს ყველაზე მნიშვნელოვანი და გასართობი.
მიმართულება: უცხოური ენის პრაქტიკული გამოყენება (მედიაცია)
უცხ.დ.IV.21. მოსწავლეს შეუძლია უცხოურ ენაზე სხვადასხვა ტიპის პროექტის განხორციელება (მაგ., გენეალოგიური ხის შედგენა, კატალოგის შექმნა-წარმოდგენა და სხვა).
პროექტზე დაფუძნებული სწავლება -
უცხოური ენის პრაქტიკული გამოყენება -
პროექტის დასახელება: მ ც ხ ე თ ა ( M T S K H E T A )
ინტეგრირებული პროექტი საგნებში ჩვენი საქართველო და ინგლისური ენა -
(6 კლასი)
PBL
is significant to the study of (mis-)conceptions; local concepts and childhood
intuitions that are hard to replace with conventional classroom lessons. In
PBL, project science is the community culture; the student groups themselves
resolve their understandings of phenomena with their own knowledge building. Technology
allows them to search in more useful ways, along with getting more rapid
results.
From Wikipedia,
the free encyclopedia
P R O J E C T
A N A M A Z I N G J O U R N E Y
Choose and
write some interesting facts about your journey
Where did you go on amazing journey? South? North? East? West?
What did you see?
Who did you go with?
How did you travel?
Write about your favourite place
No comments:
Post a Comment